Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حجاب» ارزنده‌ترین نماد فرهنگی و اجتماعی در تمدن ایرانی - اسلامی است که پیشینه آن نه تنها به قبل از ورود اسلام، بلکه به فطرت پاک انسان باز می‌گردد و در فرهنگ اسلامی به اوج تعالی و اعتبار خود می‌رسد و اشاعه و تعمیق آن نیازمند آموزش‌های بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع است.امروزه با وجود تبلیغات رنگارنگ غرب و غفلت مسئولان فرهنگی شاهد کمرنگ شدن حجاب و عفاف در جامعه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

دشمنان اسلام با برنامه‌ریزی وسیع شیطانی خود در بی‌اهمیت جلوه دادن، کمرنگ کردن و محو ارزش‌های دینی با موضوعاتی چون حجاب هراسی و... تلاش می‌کنند و امروز یکی از مهم‌ترین محورهای تهاجم فرهنگی در مواجهه با نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش برای تغییر سبک زندگی زنان ایرانی در موضوع عفاف، حجاب و... است که نتیجه آن از هم گسیختگی نهاد خانواده‌های ایرانی و سست شدن پایه‌های اعتقادی جوانان مسلمان می‌باشد اما باید گفت امروز بر خلاف همه تلاش‌های جبهه استکبار و سلطه‌گر، فطرت‌های بیدار و دین‌مدار در حال بازگشت به عفاف هستند و از طرفی فرهنگ اسلامی و دینی، بیش از پیش چهره جهانی پیدا کرده است.

و در این میان زنان قهرمان و بیدار ایران اسلامی با مقاومت در برابر تهاجم گسترده تبلیغاتی دشمن نشان داده‌اند که حاضرند از جان خود بگذرند امّا از عفت و حجاب هرگز و گواه این ادعا فقط زنان به خون تپیده مسجد گوهرشاد نیستند؛ چادرهای خاکی، ترکش‌خورده و خونین شهیدان مریم فرهانیان، نسرین افضل، طاهره هاشمی و هفت هزار شهید زن انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و...، سند انکارناپذیری از این واقعیت است.

به کوری چشم دشمنان، امروز اکثریت قاطع بانوان ما پایبند حجابند، تاریخ کهن ایران و فرهنگ غنی اسلام ایجاب می‌کند تا رفتار و پوشش همگان اعم از مردان و زنان به گونه‌ای باشد که شایسته پیشینه و جایگاه ما در جهان امروز باشد و بتواند به عنوان الگویی برای سبک زندگی دینی و اسلامی مطرح شود.

حجاب و عفاف واژه‌ای که در فصل گرما بیش از هر زمان دیگری به گوشمان می‌رسد. مسئله‌ای که جامعه ما هر ساله نسبت به گذشته نسبت به اهمیت و رعایت آن می‌‌پردازد و سوژه‌ای که شبکه‌های ماهواره زبان و دشمن برای از بین بردن آن بیشتر از قبل تلاش می‌کند.

شعارها و آثار هنری که این روزها بیشتر در سطح شهر و معابر عمومی شاهد آن هستیم یا در روزنامه‌ها، رسانه ملی، پایگاه‌های خبری و تحلیلی داخلی به‌عنوان مقاله یا گزارش درباره آن بحث و نظر می‌شود.

کمیت و کیفیت برنامه‌‌های حجاب و عفاف

مسئله‌ای که حائز اهمیت است این است که آیا این برنامه‌ها و نمایشگاه‌ها که به موضوع عفاف و حجاب هر ساله برگزار می‌شود به چه میزان نسبت به سال قبل از لحاظ کمیت و کیفیت مباحث ارتقا‌ پیدا کرده است و آیا توانسته پاسخگوی سؤالات و شبهات عموم افراد جامعه باشد؟

آیا توانسته تغییر نگرشی در دید عموم افراد جامعه ایجاد کند؟ و مهم‌تر از همه اینکه آیا در این برنامه‌ها و نمایشگاه‌ها قشر با حجاب جامعه فقط شرکت می‌کنند و یا عموم افراد با هر ظاهر و پوششی در این برنامه‌ها و نمایشگاه‌ها شرکت می‌نمایند.

امروزه موضوع عفاف و حجاب به‌عنوان حلقه مفقوده فعالیت‌های فرهنگی قرار گرفته و مسئولان این امر باید در این زمینه راهکارهای مفید و مؤثری ارائه دهند.


توطئه‌ کشف حجاب

یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، توطئه‌ی کشف حجاب است. رضا‌خان- که با طرح کودتای سوم اسفند 1299 و با حمایت و هدایت انگلیسی‌ها بر سر کار آمد- درصدد اجرای تز اسلام‌زدائی و جایگزینی ارزش‌های لیبرالیستی در جامعه بود. از مهم‌ترین جلوه‌های این طرح، پدیده‌‌ی کشف حجاب بود.

به جرم عفاف

در دوران کشف حجاب، بسیاری از بانوان که نمی خواستند بدون حجاب خارج شوند، در خانه ها ماندند و عده ای فقط شب ها رفت و آمد می کردند و در برخی خانه ها به ناچار حمام ساخته شد. کسانی هم که امکانات بیشتری داشتند، فرار را بر قرار ترجیح دادند و ترک دیار کردند.

دو واژه‌ی «حجاب» و «عفت» در اصل معنای منع و امتناع مشترک‎اند. تفاوتی که بین منع و بازداری حجاب و عفت است، تفاوت بین ظاهر و باطن است؛ یعنی منع و بازداری در حجاب مربوط به ظاهر است، ولی منع و بازداری در عفت، مربوط به باطن و درون است؛ چون عفت یک حالت درونی است، ولی با توجه به این که تأثیر ظاهر بر باطن و تأثیر باطن بر ظاهر، یکی از ویژگی‌های عمومی انسان است؛ بنابراین، بین حجاب و پوشش ظاهری و عفت و بازداری باطنی انسان، تأثیر و تأثّر متقابل است.

بدین ترتیب که هرچه حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر باشد، این نوع حجاب در تقویت و پرورش روحیه‌ی باطنی و درونی عفت، تأثیر بیش‌تری دارد؛ و بالعکس هر چه عفت درونی و باطنی بیش‌تر باشد باعث حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر در مواجهه با نامحرم می‎گردد.

زنان با حجاب خود هم در تحکیم خانواده شخصی خود نقش دارند و هم در تحکیم خانواده دیگران. اما نقش آن ها در تحکیم خانواده خود، به این لحاظ است که اعتماد شوهر را به پاکی خود جلب می کنند. اما نقش آنها در تحکیم خانواده دیگران، مردان دیگر از تمتعات خارج از خانواده محروم می باشند لذا به همسران خود بیشتر توجه می کنند.

از سوی دیگر رعایت پوشش اسلامی از سوی زنان در برابر مردان یکی از مولفه های سامان دهنده روابط سالم زن و مرد در اجتماع است و زنان را از صورت کسانی که خواسته یا نا خواسته رقیبانی در برابر همسر مردان قرار می گیرند و مردان را به خود و زیبایی های خود می خوانند ، خارج می کند و جاذبه های همسران را برای یکدیگر و درون خانواده نگه می دارد و باعث پدید آمدن جاذبه های بیشتر همسران برای یکدیگر می شود و از این راه به استواری بنیان خانواده کمک می کند.

به گزارش بلاغ، مسئله پوشش در کشور نیاز به بررسی عمیق و کارشناسانه دارد و تصمیم‌گیری‌های مقطعی کارساز نیست. در عین حال می طلبد که اصلاحاتی در قانون ساماندهی مد و لباس صورت پذیرفته و توجه به زیرساخت های اقتصادی، حمایت و ارائه تسهیلات به طراحان مدل های اسلامی و تمرکز نظارت بر واحدهای تولیدی عمده به جای واحدهای صنفی و خرده فروشی ها در درجه اهمیت قرار گیرند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۳۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزئیات جدید از لایحه حجاب و عفاف | اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی درباره نحوه برخورد با افراد بی‌حجاب طبق لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه عفاف و حجاب که اگر مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار بگیرد مرحله اول را در قالب یک تذکر پیامکی با یک جریمه معلق قرار دادیم و در مرحله بعد اگر طرف اصرار بر کشف حجاب داشت جریمه قطعی خواهد شد و در مرحله سوم پروسه قضایی را تعریف کردیم.

وی اظهار کرد: ماده ۶۳۸ قانون فعلی بی‌حجابی را جرم‌انگاری کرده است و جرم هم علی‌القاعده جرم مشهود است و نیروهای انتظامی طبق آن عمل می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: اگر لایحه به مجلس بیاید وضعیت از نظر کیفیت برخورد تعدیل می‌شود.

حجت‌الاسلام نقدعلی اظهار کرد: تشکیل ستاد حجاب از تکالیف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و سال‌های سال است که تشکیل ستاد حجاب تکلیف شده است و مطابق آن پیش می‌روند.

وی گفت: کارکرد ستاد حجاب این است که دستگاه‌ها را جمع می‌کند و تکالیف اجرایی و عملیاتی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را تدوین می‌کند.

کد خبر 849315 برچسب‌ها خبر ویژه زنان - حجاب

دیگر خبرها

  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • یادداشت مهرداد خدیر / این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت‌هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • ایرادهای سابق شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • اعلام جزئیات جدید از لایحه حجاب و عفاف | اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد
  • «بی‌حجاب، مزاحم ماست، نباید تحمل شود»- طراح لایحۀ حجاب و عفاف/ ابوالفضل اقبالی کیست؟